Hopp til hovedinnhold

Undervisningsopplegg – Kritisk bruk av kjelder i engelskfaget med søkjeframdrift i Microsoft Teams.

bilete.png

Dette undervisningsopplegget kombinerer engelskfaget med digital kompetanse ved å bruke Microsoft Teams sin søkjeframdrift-funksjon. Gjennom praktiske øvingar lærer elevane å søkje etter, vurdere og bruke engelskspråklege kjelder på ein strukturert måte. Opplegget tek for seg eit aktuelt tema: korleis sosiale medium påverkar ungdom sitt språkbruk.

 Av Catalina Sweers Jimenez

Mål for undervisningsopplegget 

  • Utvikle elevane si evne til å søkje etter, vurdere og reflektere over kjelder på engelsk.
  • Bruke søkjeframdrift i Microsoft Teams for å strukturere og dokumentere kjeldearbeid.
  • Styrke informasjonskompetanse og kritisk tenking i møte med digitale kjelder. 

     

Om søkjeframdrift 

Søkjeframdrift er ein del av Microsoft sine læringsakseleratorar i Teams for Education. 
Verktøyet gir elevane ei strukturert plattform for å søkje etter informasjon, vurdere kjelder og reflektere over søkjeprosessen. Læraren får innsyn i elevane sine søk, kva kjelder dei vel, og korleis dei vurderer desse, noko som gir eit godt grunnlag for vurdering og rettleiing. 
 

🗓 Undervisningsplan (90 minutt)

Del 1: Introduksjon og kjeldekritikk (45 min) 
  1. Introduksjon til temaet (10 min)
  • Diskuter kvifor det er viktig å vere kritisk til kjelder, spesielt i engelskspråklege samanhengar.

Forslag: Kven som helst kan publisere informasjon på nettet utan redaksjonell kontroll. Mange kjelder har skjulte motiv eller kommersiell agenda.

  • Bruk aktuelle døme på feilinformasjon eller "fake news" frå engelskspråklege medium.

Forslag: QAnon-konspirasjonar, feilinformasjon om vaksinar frå Infowars, klimafornektande bloggar.

  1. Gjennomgang av Search Progress (10 min)
  • Vis korleis ein brukar søkjeframdrift i Teams.
  • Forklar funksjonar som søkjefilter, kjeldesamling og refleksjonsfelt.
  1. Praktisk øving (25 min)

Mini-oppdrag til elevar:

Search Task: Use Search Progress to find three reliable English-language sources about how social media affects youth language use. For each source, write a short explanation of why you chose it. à Elevane skal bruke søkjeframdrift til å søkje, velje kjelder og skrive forklaringar.

 Avslutt med ei felles oppsummering. 

Del 2: Skriveoppdrag med kjeldebruk (45 min) 

Tema: Korleis påverkar sosiale medium ungdom sitt språkbruk? 

  1. Writing Task: Write a short text (200–300 words) where you discuss how social media affects youth language. Use at least three sources found through Search Progress and refer to them clearly.
  2. Skriveprosess (30 min)Elevane arbeider individuelt med teksten. 
    - Læraren kan gi rettleiing undervegs.
  3. Innsending og refleksjon (5 min)
    - Elevane leverer teksten og Search Progress-arbeidet.
    - Reflection Prompt (på engelsk): 
      * What did you learn about searching for and evaluating sources in this task? 
Tips til læraren 

Læraren bør bruke innsiktsfunksjonen isøkjeframdriftfor å få oversikt over elevane sine søk, kjeldeval og refleksjonar. Dette gir eit godt grunnlag for rettleiing undervegs i prosessen. Det er viktig å gi tilbakemelding både på innhaldet i elevteksten og på korleis elevane har brukt og vurdert kjeldene sine. I tillegg bør læraren aktivt oppmode elevane til å bruke søkjefiltra i verktøyet og vurdere kjeldene sine kritisk, til dømes ved å sjå på opphav, formål og truverde. 

Vurdering 

Når arbeidet skal vurderast, bør læraren sjå om elevane viser evne til å finne relevante og truverdige kjelder. Det bør òg vurderast korleis desse kjeldene er integrert i teksten både språkleg og innhaldsmessig, og i kva grad elevane reflekterer over eiga kjeldebruk og søkjeprosess i refleksjonsdelen. 
 

🔗 Ressursar 

 
- Search Progress Quick Guide (PDF) 
- Video: How to use Search Progress in Microsoft Teams